co ciekawe dzisiaj u kolegi w O2FL też poprawiałem na dobrą stronę tylny czujnik
aczkolwiek jak było ramię źle ustawione (wtedy jest około 11%)to poziomowanie też działało
co ciekawe dzisiaj u kolegi w O2FL też poprawiałem na dobrą stronę tylny czujnik
aczkolwiek jak było ramię źle ustawione (wtedy jest około 11%)to poziomowanie też działało
Tylko przy ugięciu tyłu lampy szły jeszcze wyżej.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Zapaliła mi się kontrolka przepalonej żarówki oraz pokazał komunikat, że światła skrętne nie działają. Podłączyłem komputer i znalazłem błąd 02626 - Dynamic Cornering Light Motor; Right (V319) Open or Short to Plus. Z informacji z internetu wynika, że problem z silnikiem a podobno silnik częścią integralną lampy.
Czy miał ktoś taki przypadek?
Bo nie uśmiecha mi się płacić 1500 PLN za nową lampę, 3 miesiące po zakończeniu gwarancji
paskuda, można spróbować "przemierzyć" sam silniczek. To jest silnik krokowy, ma dwie oddzielne cewki ( w sumie 4 wyprowadzenia ). Jak na którejś cewce jest przerwa to "kaplica". Dostęp do wyprowadzeń silniczka będziesz miał po zdjęciu modułu mocy z lampy ( 24 pinowe złącze, piny 15,16,21,22 ). Teoretycznie lampy są nierozbieralne, choć niektórzy jednak je rozkładają ( np. do malowania ). Jeśli silniczek będzie ok. to możliwe, że problem jest w samym module mocy. Możesz go wtedy zamienić na próbę z tym z drugiej lampy ( powinny być identyczne ).
Może jeszcze do precyzuje, to jest tak,że czasem przejeżdżę dzień lub dwa i jest wszystko dobrze, ksenony oba się robią zeza po odpaleniu, a co któryś raz wyskoczy błąd. Silniki przy robieniu zeza słychać jak pracują. Jest jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia, po odpaleniu podczas robienia zeza gdy lampy idą w dół. Słychać, że lampa osiąga poziom dół max i silniczki jeszcze tak jakby próbowały pracować - obniżać. Tak jest od nowości czy to normalne? Adaptacji lamp już próbowałem, ale to nie pomaga.
Witam wszystkich, mam problem tej natury, że wypiął mi się czujnik z tylnego wahacza. Zamontowałem go, ale lampy nadal świecą na stałej wysokości. I tu pytanie: czy za każdym wypięciem czujnika trzeba adaptować sterownik od nowa czy po prostu padło mi coś jeszcze?
Odgrzewam temat, ale potrzebuję szybkiego info, bo jutro będę miał dostęp do podnośnika. Czy czujnik od poziomowania ksenonów jest dobrze czy jest "przekręcony"? Czujnik tylny, foto robione od tyłu.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Światła się naprawiły same ,ale jutro i tak na kompa podjade, zobaczymy co było..?Dzięki
[ Dodano: Wto 24 Mar, 15 10:38 ]
Kończę temat. Pękł zaczep mocowania modułu do świateł przy reflektorze i się otworzył.Prawdopodobnie zaczep blokował silniczek, ale dzięki pomocy krzynol
temat został ogarnięty. Dzięki[/i]
Witajcie, przeczytałem wątek ale takiego problemu jak u mnie nie opisano, wiec opisze go, może coś zaradzicie.
Otóż odebrałem w dzień auto po wymianie dwumasy, wieczorem gdy zapaliłem swiatła zauważyłem że lewy ksenon świeci mocno w dół, jadąc do mechanika "chodzenie na boki" działało. Mechanik podpiął kompa(napewno nie VCDS) i powiedział że wszystko jest ok, zrobił testy i co tam uważał za potrzebne, sprawdził kable na wahaczach i też ok. Stwierdził że trzeba ustawić światła więc pojechaliśmy na diagnostykę. Pan podjechał jakims urządzeniem coś tam pokręcił delikatnie prawym, ok, następnie urządzenie na lewą stronę za mocno w dół więc pokręcił, podniósł do góry i powiedział że juz jest dobrze. Wykonałem test wszystko ok, góra dół, lewo prawo. Wróciłem do mechanika po czym wykonałem ponownie test, niestety lewy nie pracował już góra dól ale na boki chodził, prawy ok.
Więc pytam się ja dlaczego lewy przestał chodzić góra dól a na boki chodzi?? Coś ze sterownikiem czy trzeba zrobić adaptację tak jak to pisano tutaj gdzieś na początku. I dlaczego tak nagle ksenon poszedł w dół a test wykonywał poprawnie, wydaje mi się że nawet ustawiał się właściwie ale jak się ruszało to szedł automatycznie w dól ale co do tego to juz pewności nie mam.
Co o tym myślicie?
[ Dodano: Sro 24 Lut, 16 13:43 ]
Co zadnych pomysłów???? To może inaczej.
Czy po długotrwałym odłączeniu od akumulatora ksenony się zresetowały i potrzebna jest ponowna adaptacja???
Nie trzeba przypadkiem zrobić adaptacji ksenonów? Wyzerowanie położenia, regulacja ręczna i zapisanie ustawień? No i sprawdzić, czy podczas wizyty auta na windzie przy max opuszczonych kołach dźwignia któregoś czujnika poziomowania nie przeskoczyła na drugą stronę, bo takie przypadki się zdarzają.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Nie trzeba przypadkiem zrobić adaptacji ksenonów? Wyzerowanie położenia, regulacja ręczna i zapisanie ustawień? No i sprawdzić, czy podczas wizyty auta na windzie przy max opuszczonych kołach dźwignia któregoś czujnika poziomowania nie przeskoczyła na drugą stronę, bo takie przypadki się zdarzają.
No właśnie tego nie wiem a żaden fachowiec niechce się wypowiedzieć??
podaj wartości czujników ugięcia i ewentualne błędy z VCDS'a to Ci powiemy
No i lipa, to że mam Octavię nie oznacza że mam VCDSa, niestety w mojej okolicy nikt go nie posiada, pewnie tylko serwis który powiedział że za adaptację weźmie 100 zł ale nie sądzi że to jest to, raczej padły siłowniki czy jakoś tak.. Boję się jechać do serwisu bo im nie ufam, zrobią adaptację powiedzą że zmienili siłowniki i skasują całą wypłatę.
canecorso, mam taki sam problem zawsze po wizycie u mechanika z lewą lampa. Moja teoria jest taka. Regulacja lewej soczewki jest juz na granicy regulacji, przy podniesionym aucie gdy mechanik przekręci kliczyk robiony jest test lamp i szoczewka opada. W moim przypadku pomaga regulacja reczna bez vcds. Po kilku testach coś tam musi załapać w środku i lampa świeci w kosmos po czym potrzebna jest ponowna regulacja. Mam vcds i gdy soczewka opada brak błędów. Gdy robie sam testy soczewek to w lewej słychać silniczek ale nic się nie dzieje co by tylko potwierdziło że coś "spadło" z zaczepu.
Czyli możliwa jest awaria silniczka, na boki chodzi a góra dół już nie. Tylko dziwi mnie czemu po odebraniu auta świeciła w dół, wszystko chodziło jak trzeba tyle że sie ustawiało w dół, po ręcznej regulacj przestało chodzić góra dół.
Komentarz